Ava | ELFi kommentaarid Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava eelnõule | Kärt Mell | 11.03.2019 12:20 |
ELFi kommentaarid Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava eelnõule ELFi kommentaarid Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava eelnõule.asice |
Ava | Ettepanekud taimekaitsevahendite säästva kasutamise ja seire tegevuskavale | Helen Orav-kotta | 18.03.2019 16:49 |
TÜ EMI ettepanekud taimekaitse tegevuskavale.asice |
Ava | Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava eelnõu | Lea Tammik | 18.03.2019 17:20 |
EMA ettepanekud Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava eelnõule EMA_Taimekaitsevahendite_kaitsekava_ETTEPANEKUD_180319_FINAL.asice |
Ava | Taimekaitseseaduse, riigilõivuseaduse, taimede paljundamise ja sordikaitse seaduse ning mahepõllumajanduse seaduse muutmise seadus | Sirje Potisepp | 01.08.2019 17:54 |
Seoses Mahepõllumajanduse seaduse muutmise eelnõuga esitame järgmised tähelepanekud:
1) Eelnõu seletuskirjas toote välja, et mahepõllumajandus on ühelt poolt küll keskkonnasõbralik tootmisviis, kuid teiselt poolt suuresti kui kvaliteediskeem, mille eesmärk on pakkuda tooteid, mis erinevatel põhjustel on tarbijaile atraktiivsed. Ehk siis on mahepõllumajanduse teenuses esindatud ka erahuvi. Kuna eelkõige on siiski tegemist majandamise (ettevõtluse) viisiga, siis prevaleerivad teenuse tarbimisel erahuvid, ehk selle kasutamine annab konkreetsele isikule teatud turueelise või õiguse mingeid tooteid või teenuseid turustada. Tänane riigi kulude ja tulude proportsioon eeltoodut aga ei toeta ja nähtub, et ei hakka toetama ka edaspidi. Kulupõhisuse printsiibist lähtuvalt toote välja, et mahepõllumajanduse valdkonnas tuleks riigilõive tõsta vähemalt 4 korda, aga tõstetakse keskmiselt 2-3 korda. Seega ligikaudu pool kontrollikuludest jääb endiselt riigi kanda ning jätkatakse erahuvi nö toteerimist.
Seoses riigilõivudega mahepõllumajanduse seaduse alusel tehtavatele toimingutele palume selgitada, kas ja millal on kavas lõivude (või tasude) määra tõsta selliseks, mis kataksid riigi poolt tehtavad kulutused täiemahuliselt?
2) Mahepõllumajandusliku taime- ja loomakasvatusega, sealhulgas mesindusega, ning vesiviljelusloomade ja merevetikate tootmisega ning sööda esmatootmisega tegelev isik tasub ettevõtte või selle osa tunnustamise eest ning tunnustamisele järgnevast aastast alates igal aastal korralise järelevalvetoimingu eest riigilõivu püsi-ja muutuvosa põhimõttest lähtuvalt st riigilõivu määr sõltub kontrollitava maa või tootmisala suurusest (ettevõtte suurusest). Mahepõllumajanduslikku toodet ettevalmistava, üksnes turule viiva ja importiva isiku suhtes rakendatakse vaid ühetaolisuse põhimõtet st riigilõivu määr ei sõltu kontrollitava ettevõtte suurusest. Selline lõivude kogumise süsteem seab teatud ettevõtjad (nt erineva suurusega toidu valmistamise ja töötlemisega tegelevad ettevõtted) ebavõrdsesse olukorda.
Palume selgitada, kas ja millal on kavas lõivude (või tasude) määra seadmisel rakendada proportsionaalsuse põhimõtet võttes arvesse nt järelevalvetoimingu liikide, ettevõtte suurust, tegevusvaldkondade liike/laadi/paljusust?
Lugupidamisega
Sirje Potisepp
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja 078_MEM_Taimetervis, taimekaitse, mahepõllumaj_02.08.2019.doc |