Ava | Klienditeekonna digitaliseerimine | KADI SAADLO | 29.10.2021 14:02 |
Tere! Alaeesmärkides kirjeldatud klienditeekonna digitaliseerimine kirjeldab eelkõige klienditeekonda, mis eelneb külastusele- nt teenuste broneerimine reaalajas. Kuidas on aga lood selle osaga klienditeekonnast, mis järgneb teenuste broneerimisele ehk siis teenuste tarbimise digitaliseerimine. Kas ka see osa klienditeekonnast vääriks väljatoomist? Näiteks hotelli külastaja teekonna digitaliseerimine, pärast seda kui on broneering tehtud? Tegevused nagu näiteks hotelli sisse/väljaregistreerimine koos makselahendusega, mobiilne toavõti, kommunikatsioon külalistega (nt chat ehk vestlusfunktsioon), online toateenindus jne. Kontaktivabad külalistehnoloogiad, mis on fokusseeritud klienditeekonna täielikult digitaliseerimisele, on majutusasutustele suureks abiks nii tööjõupõua leevendamisel kui ka kulude kokkuhoiuks ja ressursside efektiivsemaks kasutamiseks.
Vastust ootama jäädes,
Kadi Saadlo
HotelBuddy kaasasutaja |
Ava | Lahendusega liituvate ettevõtete määratlemine ja makselahendused | SIIM LEPISK | 03.11.2021 17:55 |
Tere!
Täname hästi kirjeldatud eelnõu eest!
Iseäranis toetan mõtet, et toetusega luuakse lahendusi, millega liitumisvõimalus luuakse vähemalt 100le kasutavale ettevõttele. Seejuures soovin teha täpsustuse Eelnõu § 8. 4) kohta - seletuskirjas on öeldud, et "võimaldab tehnoloogilist liitumist vähemalt 100le kasutavale ettevõttele", kuid eelnõu enda tekstis on "vähemalt sajale kasutavale turismiettevõtjale;". On oluline erinevus, kas kõik 100 peavad olema turismiettevõtjad või turismiga seonduvad ettevõtted (laiem ökosüsteem). Ei tohiks saada piiranguks, et süsteemi kasutajad peaksid olema eelkõige vähemalt 100 turismiettevõtjat (st ainult turismisektori ettevõtjat kui vastavat ettevõtet omavat/juhtivat inimest!). Kuivõrd seleturskirja kirjeldus on üldsõnalisem ja võimaldab luua paremini skaleeruvaid lahendusi, palume ka eelnõu vastav sõnastus muuta "vähemalt sajale kasutavale ettevõttele" - see jätab võimaluse luua innovaatilist väärtust ökosüsteemis laiemalt.
PS: Natuke segaseks jääb, kuidas saavad digilahendused võimaldada "teenuse reaalajas broneerimist" juhul kui "maksekeskkonnaga liidestamiseks" (ehk maksete tegelikuks vastuvõtmiseks) toetust ei anta (vt § 7 (2)) Eeldan, et maksekeskkonnaga liidestamine on digilahenduse loomise käigus ikkagi lubatud, kuid viidatakse et sellise liidestuse loomine pole abikõlbulik ning tuleb välja arenda ilma toetuseta?
Lugupidamisega
Siim Lepisk
Innovatsioonijuht
Net Group OÜ |