Eesti Toiduainetööstuse Liidu tagasiside eelnõu kohta
Eesti Toiduainetööstuse Liit (edaspidi Toiduliit) toetab Maaeluministri 28. aprilli 2015. a määruse nr 46 „Teadmussiirde pikaajaliste programmide rakendamine toetus“ muutmise eelnõud.
Tõdeme, et infopäevade osavõtjate nõuetele vastavuse kontrollimine on olnud suure administratiivse koormusega ülesanne, mille sisuline kasutegur on väike. Korraldatavast tegevusest võtavad alati siiski osa selle tegevusalaga ühel või teisel viisil seotud isikud, seega jõuab edastatav teave sihtrühmani. Seetõttu on tervitatav ettepanek tunnistada kehtetuks detailsed nõuded infopäevast ja konverentsist osavõtjate kohta.
Lisaks teeme eelnõu kohta järgmised ettepanekud:
1. Eelnõu punktiga 3 on kehtivat § 5 lg 7 sõnastust täiendatud sõnadega „sealhulgas toidu käitlemine“. Toiduseaduse ning EL määruse 178/2002 kohaselt on toidu käitlemine termin, mis hõlmab kõiki toiduga seotud tegevusi alates toidu esmatootmisest kuni selle hoiustamise, transpordi, müügi või lõpptarbijale tarnimiseni. Seega hõlmab termin „toidu käitlemine“ palju rohkem tegevusi, kui termin „põllumajandustoodetest mittepõllumajandustoodete töötlemine“. Määruse rakendamisel segaduse vältimiseks teeme ettepaneku kasutada sõnastus „sealhulgas toidu töötlemine“ või „sealhulgas toidu valmistamine ja töötlemine“.
2. Eelnõu punktis 3 viidatakse vaid eraõiguslikule juriidilisele isikule. Praktikas on täienduskoolituste puhul esinenud probleeme, kus nt toiduhügieenikoolitusel soovib osaleda kohalikule omavalitsusele kuuluva kooli kokk, kuid ta ei saa seda teha, sest tegemist ei ole eraõigusliku juriidilise isikuga. Ajakirjanduses käsitletud Eesti Rahva Muuseumi näitel ei saa samuti välistada, et mõni muu avalikõiguslik juriidiline isik tegeleb toidu valmistamise ja pakkumisega ning ka selle isiku töötajad vajavad toiduohutuse alast täienduskoolitust. Teeme ettepaneku sõnastust laiendada lisades näiteks lõike lõppu sõnad, mis viitavad „toidu valmistamise ja töötlemisega tegelevale avalikõiguslikule juriidilisele isikule“.
3. Lisaks teeme ettepaneku muuta ka kehtiva määruse § 8 lg 3 p 3 sõnastust, sest praktikas ei koguta abisaajatelt kinnitusi vähese tähtsusega abi määra mitteületamise kohta. VTA määra täitumist kontrollib teadmussiirde pikaajalise programmi täitja Rahandusministeeriumi loodud elektroonilise andmebaasi kaudu.
4. Kuna tunnistatakse kehtetuks infopäeva ja konverentsi osavõtja tegevusvaldkonna nõuded, siis teeme ettepaneku muuta vastavalt ka PRIA poolt väljatöötatud osalejate nimekirjade vorme, jättes välja tegevusvaldkonda käsitlevad lahtrid.
Lugupidamisega
Sirje Potisepp, juhataja
Eesti Toiduainetööstuse Liidu tagasiside eelnõu kohta
Eesti Toiduainetööstuse Liit (edaspidi Toiduliit) toetab Maaeluministri 28. aprilli 2015. a määruse nr 46 „Teadmussiirde pikaajaliste programmide rakendamine toetus“ muutmise eelnõud.
Tõdeme, et infopäevade osavõtjate nõuetele vastavuse kontrollimine on olnud suure administratiivse koormusega ülesanne, mille sisuline kasutegur on väike. Korraldatavast tegevusest võtavad alati siiski osa selle tegevusalaga ühel või teisel viisil seotud isikud, seega jõuab edastatav teave sihtrühmani. Seetõttu on tervitatav ettepanek tunnistada kehtetuks detailsed nõuded infopäevast ja konverentsist osavõtjate kohta.
Lisaks teeme eelnõu kohta järgmised ettepanekud:
1. Eelnõu punktiga 3 on kehtivat § 5 lg 7 sõnastust täiendatud sõnadega „sealhulgas toidu käitlemine“. Toiduseaduse ning EL määruse 178/2002 kohaselt on toidu käitlemine termin, mis hõlmab kõiki toiduga seotud tegevusi alates toidu esmatootmisest kuni selle hoiustamise, transpordi, müügi või lõpptarbijale tarnimiseni. Seega hõlmab termin „toidu käitlemine“ palju rohkem tegevusi, kui termin „põllumajandustoodetest mittepõllumajandustoodete töötlemine“. Määruse rakendamisel segaduse vältimiseks teeme ettepaneku kasutada sõnastus „sealhulgas toidu töötlemine“ või „sealhulgas toidu valmistamine ja töötlemine“.
2. Eelnõu punktis 3 viidatakse vaid eraõiguslikule juriidilisele isikule. Praktikas on täienduskoolituste puhul esinenud probleeme, kus nt toiduhügieenikoolitusel soovib osaleda kohalikule omavalitsusele kuuluva kooli kokk, kuid ta ei saa seda teha, sest tegemist ei ole eraõigusliku juriidilise isikuga. Ajakirjanduses käsitletud Eesti Rahva Muuseumi näitel ei saa samuti välistada, et mõni muu avalikõiguslik juriidiline isik tegeleb toidu valmistamise ja pakkumisega ning ka selle isiku töötajad vajavad toiduohutuse alast täienduskoolitust. Teeme ettepaneku sõnastust laiendada lisades näiteks lõike lõppu sõnad, mis viitavad „toidu valmistamise ja töötlemisega tegelevale avalikõiguslikule juriidilisele isikule“.
3. Lisaks teeme ettepaneku muuta ka kehtiva määruse § 8 lg 3 p 3 sõnastust, sest praktikas ei koguta abisaajatelt kinnitusi vähese tähtsusega abi määra mitteületamise kohta. VTA määra täitumist kontrollib teadmussiirde pikaajalise programmi täitja Rahandusministeeriumi loodud elektroonilise andmebaasi kaudu.
4. Kuna tunnistatakse kehtetuks infopäeva ja konverentsi osavõtja tegevusvaldkonna nõuded, siis teeme ettepaneku muuta vastavalt ka PRIA poolt väljatöötatud osalejate nimekirjade vorme, jättes välja tegevusvaldkonda käsitlevad lahtrid.
Lugupidamisega
Sirje Potisepp, juhataja 114_MeM_PIP eelnõu tagasiside_03.08.2017.doc |